Seo, İngilizce kelimelerden oluşan Search Engine Optimization kısaltılması olarak karşımıza çıkmaktadır. Seo, günümüzde özellikle ticari amaçlı sitelerin arama motorlarında belirledikleri sözcüklerde yukarılara çıkmalarını sağlayan bir araç olarak kullanılmaktadır. Çeşitli link satın alımları, reklamlar ve sitenin kodlamasının düzenlemesi Seo sayılabileceği gibi bir de Kurumsal Seo vardır. Kurumsal Seo bize göre Seo kadar masum değildir. Çünkü kurumsal Seo yapılırken ticari içerikli sitenin rakipleri analiz edilir ve sadece sizin sitenizin sıralaması yükseltmekle uğraşılmaz. Aynı zaman da rakiplerinizin de sıralamasını düşürecek spam içerikler ile bir nevi arama motorlarına iftira atılır. Bu durum günümüzde pek etik karşılanmasa da kurumsal siteler sıralama yarışında bir adım önde olabilmek için kurumsal Seo taktiklerini kullanmaktadırlar.
Kurumsal SEO çalışmalarınına başlamadan önce mutlaka firmanın sektörüne ve internet sitesine uygun kelimeler belirlenmelidir. Sanayide iş yapan bir fabrika sitesi için kalkıp o siteye uygun olmayan sırf hit almak için kitap ya da sohbet kelimesi için kurumsal seo çalışması yapılması doğru olmayacaktır. Kaldı ki arama motorları bu tür ihlalleri ciddiye almaz fayda yerine zarar verecektir.