E-Ticaret Hemen Şimdi! Ne satabilirim ki? Başaramazsam? O kadar üniversite okudum boşa mı gitsin? Herkes yapıyor ben müşteriyi nasıl bulurum? Gibi gibi daha pek çok sizi durduran düşünce soru kafanızda biliyoruz. Bu rakamları o yüzden paylaşıyoruz. Amazon Amerika’da hali hazırda 5 milyondan fazla satıcı var. Tam 5 milyon! Ülkemizin en çok ziyaret edilen sitenin neredeyse günlük ziyaretçisi kadar. Milyonlarca ürün satışta ve doğru yöntemlerle herkes satış yapabiliyor. Ülkemizin en büyük eticaret platformu haline gelen Trendyol’da 250 bin satıcı ve 30 milyon müşteri var. Ülke nüfusunun üçte birinden fazla.
50 milyonun üzerinde kayıtlı mobil hat sahibi potansiyel bir müşteri. Mobil uyumlu bir web sitesiyle ya da bu pazaryerleriyle hemen ürünlerinizi satmaya başlayabilirsiniz. Peki nasıl başlayacağım?
Satacağınız Ürünü Uygun Fiyata Alın
Evet e-ticarette ki en büyük rekabet noktası fiyat, kalite ve diğer unsurlar ne yazık ki ikinci sırada geliyor. Ülkemiz e-ticaret popülasyonunda yer alan kullanıcılar önce fiyata bakıyor, tüm dünyada pek çok ülkede olduğu gibi. Sonrasında kargo bedava mı garanti var mı kalitesi vs. özellikler sırasıyla tercih kriterleri içerisinde yer alıyor. O zaman ürünü alırken kazanalım ya da uygun, rekabetçi bir fiyata ürettirelim.
Bu Ürün İçin Uygun Bir Pazar Hedefi Oluşturun
Satın aldığınız ya da ürettiğiniz ürünün kullanıcıları hangi mecralarda? Kitlenin yaş aralığı nedir? Google’da nasıl aranılıyor bu ürün? Gibi çoğaltılabilecek soruların cevaplarına göre kendinizi konumlandırın.
Web Siteniz Olsun
Bir web sitesi pazarlamanızın temelini oluşturmalı. Sosyal medya ya da Google marketing çalışmalarında son kullanıcının satın almayı tamamlayacağı mecra burasıdır. Bu mecralardan reklam verip Trendyol gibi pazar yerlerinde yer alan mağazanıza yönlendirmeler yapmak bu verimliliği oldukça azaltacaktır. Unutmayın kendi web sitenizde sadece sizin ürünleriniz var ama diğer mecralarda sizin ürünlerinizde daha ucuza satılan yüzlerce satıcının ürünü var.
Reklam Bütçesi Belirleyin
Reklam için mutlaka işin başında temel sermayenizden bir para ayırın. Size belirli bir süre yetsin bu bütçe sonrasında ise cironuzdan belirli bir oranda sabit reklam bütçesi oluşturun. Sabit derken oran sabit olsun para cironuz arttıkça artsın mutlaka.
Gelin tüm bu süreçlere birlikte karar verelim ve sağlıklı bir operasyon için hazırlık yapalım.